Asemeni celorlalte platforme pe care le deţine, Facebook a demarat procesul de monetizare al serviciului Messenger. Întrucât vorbim despre o aplicaţie bazată pe mesaje directe între utilizatori, compania a decis să treacă la un nou tip de reclame, care să nu fie foarte intruzive. Se pare că boţii pe care i-a integrat în urmă cu câteva luni în platformă vor fi una dintre canalele de distribuţie a reclamelor, publicul ţintă fiind foarte uşor de identificat: fanii paginilor de pe Facebook.
Facebook va oferi companiilor care deţin pagini oficiale pe reţeaua de socializare să trimită mesaje sponsorizate către fani prin intermediul boţilor automaţi. Aceştia vor începe să trimită mesaje promoţionale doar către cei care au comunicat în trecut cu brandul prin intermediul platformei Messenger, însă nu este clar dacă interacţiunea cu un chatbot automat este considerată corespondenţă, sau dacă este nevoie de interacţiona direct cu persoana responsabilă de monitorizarea contului de social media.
Se pare însă că reclamele de pe Facebook Messenger nu vor fi simple mesaje promoţionale sau link-uri către un produs sau o campanie de marketing, însă vor fi încadrate în în căsuţe interactive, care pot include oferte limitate precum coduri de discount şi produse gratuite dacă utilizatorii chiar apasă pe conţinutul afişat. Mai mult, reclamele de pe Facebook pentru anumite branduri pot încuraja deschiderea unei conversaţii pe Messenger cu respectivul brand, iar mesajele pot deschide mesaje către magazine unde pot fi cumpărate produsele promovate, fără a părăsi aplicaţia Messenger.
În ciuda faptului că mesajele directe pentru promovare pot părea intruzive, utilizatorii vor accepta sau respinge acest tip de marketing bazându-se pe abordarea fiecărui brand în parte. Cei care vor abuza de mesaje private sponsorizate s-ar putea trezi cu pagini de Facebook cu mai puţini fani sau pot ajunge în lista de contacte blocate.