Vânzările de smartwatch-uri, deja în declin accelerat

Autor: Adrian Popa 22.07.2016
Vânzările de smartwatch-uri, deja în declin accelerat
Multe companii mari au crezut că ceasurile inteligente reprezintă următorul lucru important în tehnologie şi au investit masiv în acest segment, dar se pare că aceste produse nu vor deveni prea curând foarte populare. În cel de-al doilea trimestru al acestui an au fost livrate la nivel global 1,6 milioane de smartwatch-uri, faţă de 3,6 milioane în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor publicate de firma de cercetare a pieţei IDC.
 
Vedem o scădere de 32%, foarte mare pentru o categorie de produse care ar fi trebuit să crească accelerat. Gartner estima, în luna februarie, că în 2017 vor fi livrate 66,7 milioane de ceasuri inteligente. După ce ne uităm pe cifrele IDC este greu de crezut că acest lucru se va întâmpla fără să se petreacă o minune. 
 
Citeşte şi: EDITORIAL: Realitate virtuală, inteligenţă artificială, holograme… Următorul lucru important în tehnologie nu a fost încă descoperit
 
În mare parte declinul pieţei este cauzat de faptul că Apple nu a lansat un al doilea model Apple Watch, dispozitivul cu cea mai mare cotă de piaţă. Dintre toate ceasurile inteligente vândute în cel de-al doilea trimestru din 2015, 72% erau produse de Apple. În perioada similară din acest an acest procent a scăzut la 47%. 
 
 
Ocupanţii locurilor doi şi trei de pe piaţă au reuşit să obţină creşteri, dar pe volume relativ mici. Samsung a livrat 600.000 de ceasuri inteligente în cel de-al doilea trimestru al acestui an, în creştere cu 55% comparativ cu anul trecut, iar Lenovo 300.000 de unităţi (+75%).