Nu ti-ar surade sa vorbesti gratuit de la computer cu oricine din SUA absolut gratuit? Tot ce trebuie sa faci este ca in tot timpul convorbirii sa suporti pe ecran reclame.
E ideea unei companii pe nume Pudding Media care a lansat de curand site-ul The Pudding (thepudding.com). E simplu. Nu trebuie sa descarci nimic pe computer. Iti creezi un cont si formezi orice numar, inclusiv de mobil, din America de Nord. Partea neplacuta este ca site-ul iti monitorizeaza automat convorbirea si cu ajutorul unei aplicatii de recunoastere a vocii identifica temele importante ale discutiei, ca sa te „atace” direct cu reclame la obiect.
De pilda, daca vorbesti despre filme, pe ecranul computerului vor aparea tot felul de afise, clipuri de prezentare cu cele mai noi productii de pe marile ecrane sau oferte de cumparare a filmelor. Desi compania se jura ca dupa terminarea apelului, la ei pe servere nu ramane nimic inregistrat, presa americana (The New York Times, Wired) si blogurile de stiri (cnet news, InformationWeek) au criticat puternic subtila metoda de spionaj.
Desi toata lumea stie ca Google monitorizeaza cheile de cautare si ca „se uita” in mail-uri ca sa distribuie reclama tematica, ascultarea convorbirilor pare un subiect mult mai sensibil pentru americani.
Afacerea The Pudding a fost demarata de israelianul Ariel Maislos care a vandut recent o companie furnizoare de comunicatii broadband pe nume Passave cu 300 milioane USD.
Sef al departamentului de business development este Eyal Keren, care a avut aceeasi functie la proiectul de cautare A9 al Amazon. Deocamdata site-ul e in stare beta si accepta inscrieri doar de la vorbitorii nativi de engleza. Restul lumii, inclusiv romanii, sta la coada.