Acum doi ani şi jumătate, când a lansat produsul iPad, Apple a reuşit acolo unde Microsoft a eşuat cu zece ani înainte şi a preluat conducerea detaşată a pieţei tabletelor. Dacă pe piaţa telefoanelor, Android şi-a însuşit supremaţia încă din iunie 2010 şi nu a mai fost niciodată ajuns din urmă, Apple a dominat categoric piaţa tabletelor. Această poziţie priviliegiată se pare că nu va mai dura nici ea foarte mult…
Cifrele publicate de ABI Research nu ar trebui să fie o noutate, IDC oferind statistici asemănătoare acum aproape o lună. Conform noilor date, vânzările produselor iPad au reprezentat 55 de procente din numărul total de tablete vândute în trimestrul trei al acestui an, o cifră care nu este departe de cele 50,4 procente din statisticile IDC. În acelaşi timp, rivalul Android a obţinut o cotă de piaţă de 44 de procente, restul de un procent fiind împărţit de tabletele Windows şi BlackBerry Tablet OS. Această scădere de 16 procente faţă de performanţa obţinută în trimestrul anterior nu este însă cel mai important eveniment, ci ajustarea prognozelor pentru evoluţia viitoare a cotei de piaţă Apple.
Până acum, companiile de analiză au oferit prognoze similare, afirmând că Android va surclasa în final Apple, aşa cum s-a întâmplat şi pe piaţa telefoanelor mobile, însă ascensiunea va fi una greoaie. Trecerea sistemului de operare Google în topul vânzărilor de tablete ar putea sosi mult mai repede de perioada 2015 -2016, susţinută anterior de analişti, conform Finvista Advisors aceasta putând avea loc chiar la jumătatea anului viitor.
Succesul Android este pus pe seama tabletelor accesibile precum Amazon Kindle Fire şi Google Nexus 7, precum şi pe succesul crescând al tabletelor mai scumpe de la Samsung, ABI Research afirmând totodată că iPad Mini nu pare să fi avut impactul dorit de Apple. Ce se va întâmpla, şi care va fi eventual şi impactul noilor modele Windows RT, vom vedeam în următoarele şase luni.