Un grup de cercetători din cadrul Ulsan National Institute of Science and Technology din Coreea de Sud au anunţat dezvoltarea unui nou tip de baterie Li-Ion care, dacă nu aduce mult doritul şi cerutul salt de capacitate, promite în schimb mai multă siguranţă în exploatare şi mai multă flexibilitate pentru integratori.
Bateriile Li-ion actuale folosesc electrozi fabricaţi din oxid de litiu şi cobalt (în cazul anodului) şi carbon în cazul catodului), acestea fiind cufundate într-o soluţie electrolitică menită să asigure circulaţia ionilor pozitivi de litiu în timpul încărcării şi descărcării. Noua baterie concepută de sud-coreeni renunţă la acest lichid în favoarea unui gel polimeric cu permeabilitate electrică similară, acest design permiţând fabricarea unor baterii flexibile care vor permite integratorilor să le folosească fie pentru eficientizarea volumului ocupat, fie pentru viitoarele echipamente electronice flexibile.
Faţă de actualele produse Li-Ion, noul tip de baterie are şi marele avantaj de a elimina riscul exploziilor. Pelicula care separă electrozii din bateriile uzuale este sensibilă la căldură, iar perforarea acesteia şi contactul dintre cele două elemente cu încărcare electrică diferită se poate solda cu incendii sau explozii. Aceste evenimente sunt destul de rare, însă nu au lipsit de-a lungul timpului, dar componentele solide ale noului model de baterie le elimină în totalitate.
Metoda de fabricaţie pusă la punct de sud-coreeni implică acoperirea electrozilor cu gelul electrolitic şi fuzionare celor două elemente printr-un bombardament cu radiaţii ultraviolete. Grupul de cercetători a publicat acest anunţ în luna decembrie a anului trecut, lucrarea fiind făcută publică de Ministerul Educaţiei, Ştiinţei şi Tehnologiei abia ieri.