Este posibil ca materialul de mai jos să-i înfurie pe unii dintre cititori. El ne prezintă o realitate dintr-o ţară civilizată, unde furnizorii de Internet plătesc abonaţii atunci când conexiunea este întreruptă. Începem prin prezentarea unei decizii a unei instanţe federale din Karlsruhe, care spune că accesul la Internet este un drept esenţial. În decizie s-a motivat faptul că „Internetul joacă un rol esenţial în ziua de astăzi şi afectează în mod decisiv viaţa privată a unui individ”. Mai mult, lipsa accesului la Internet a fost comparată cu lipsa accesului la o maşină şi un individ are dreptul să fie compensat pentru asta.
Acestea fiind spuse, un utilizator care a fost privat de accesul la Internet poate cere furnizorului compensaţii. În practică, decizia ar putea să-i facă pe furnizorii de Internet din Germania să fie mai atenţi cu clienţii săi şi să grăbească răspunsul la avariile raportate. Din nefericire pentru noi, nu cred că accesul la Internet va fi considerat un drept în România. Cel puţin nu în viitorul apropiat. Sunt multe cazuri în care clienţii au stat zile întregi fără conexiune la Internet şi nu au putut să facă nimic în această privinţă. Când zona este acoperită de un singur furnizor, opţiunile sunt şi mai limitate. Nu oricine îşi poate permite o conexiune de date 3G.