Chiar dacă nu stă prea bine la capitolul inovaţie şi parcă a mai pierdut din avântul câştigat în ultimii ani, Apple rămâne lider incontestabil în piaţa tabletelor. În timp ce numele iPad rămâne un brand cu rezonanţă la urechile cumpărătorilor, creşterea anunţată pentru anul trecut este sub media pieţei, arătând o discrepanţă uriaşă faţă de Samsung – rivalul care domină deja piaţa smartphone.
Astfel, deşi cota de piaţă pentru tabletele iPad este de 43.6%, cu mult peste cei 15.1% atribuiţi ofertei de tablete Samsung, Apple parcurge totuşi o perioadă de declin, pierzând semnificativ din cota de 51.7% măsurată pentru anul 2011. Spre comparaţie, Samsung a reuşit în 2012 să-şi ridice cota de piaţă la 15.1%, cu mult peste cea de 7.3% măsurată în anul anterior.
Comparat cu anul 2011, Apple a livrat cu 75.3% mai mute tablete (22.9 milioane), obţinând venituri în creştere cu 48.1%. În schimb, cu 7.9 milioane tablete livrate Samsung a obţinut venituri în creştere cu 263%. Chiar dată au o cotă de piaţă estimată la 5.8% şi au livrat în 2012 doar 3.1 milioane tablete, cei de la Asus s-au bucurat de o creştere de 402.5% comparat cu anul 2011.
Cu vânzări prea mici pentru a avea un impact sesizabil asupra pieţei de tablete, Microsoft intră cu oferta de tablete Surface în categoria producători diverşi, estimaţi ca având 22.1% din cota de piaţă şi o creştere în preioada 2011/2012 de 77.4%.