Una dintre problemele platformei Android este atractivitatea sa pentru dezvoltatorii de aplicaţii, platforma rivală iOS aducându-le acestora venituri mult mai consistente. Conform datelor centralizate de App Annie, o companie de analiză a pieţei software mobile care urmăreşte 180.000 de aplicaţii provenite la 24.000 de dezvoltatori, 2012 marchează o creştere semnificativă a veniturilor din aplicaţiile Android.
Platforma iOS este încă liderul incontestabil al industriei, veniturile din această platformă depăşindu-le de mai bine de trei ori pe cele proveninţe din Play Store. Atunci când sunt analizate însă tendinţele de-a lungul întregului an trecut, platforma Android pare să devină din ce în ce mai atractivă pentru producătorii de software.
Dacă la finalul anului trecut, raportul dintre iOS şi Android era de aproximativ 3,5:1, acesta este net superior celui din luna ianuarie, când iOS domina Android cu aproape 10:1. Conform datelor App Annie, totalul veniturilor obţinute din App Store a înregistrat o creştere de circa 75 de procente de-a lungul anului, în timp ce Play Store a făcut un salt spectaculos de circa 650%. Această tendinţă este îmbucurătoare nu doar pentru dezvoltatorii de software, dar şi pentru utilizatorii care se vor bucura mai multă atenţie din partea acestora.
Creşterile cele mai mari s-au înregistrat în Coreea de Sud, Japonia şi Statele Unite, de unde au provenit circa 70 de procente din totalul veniturilor din luna decembrie, în timp ce restul lumii se mulţumeşte cu o modestă cotă de 30 de procente. Dintre acest total, 76% din venituri au provenit din jocuri, cei mai avizi consumatori fiind sud-coreenii, care le-au preferat în proporţie de 95%.
Această situaţie îmbunătăţită pentru utilizatorii Android este însă departe de ideal. După cum am specificat mai sus, utilizatorii Apple generează de 3,5 ori mai multe venituri pentru producătorii software decât utilizatorii Android, însă cei din urmă sunt aproape în acelaşi raport mai numeroşi decât primii. Concluzia este că, deşi cumpărăturile făcute de utilizatorii Android sunt în creştere progresivă, aceştia cumpără mult mai puţine produse software decât utilizatorii iOS iar atractivitatea platformei Android încă are un drum lung de parcurs.