Aproape 20% dintre companiile americane si-au pedepsit angajatii pentru ca au scris chestii nepotrivite pe bloguri, iar 9,1% dintre acestea i-au dat afara pe respectivii indivizi. Acestea sunt rezultatele unui studiu recent al Forrester Consulting dupa ce au analizat raspunsuri venite de la 308 companii americane cu peste 1.000 de angajati fiecare.
La capitolul e-mail lucrurile sunt si mai „tragice". Mai mult de un sfert dintre companii (27,6%) si-au concediat angajatii care au incalcat politica interna de comunicare prin e-mail, iar 45,5% dintre ele i-au tras serios de urechi pentru treaba asta. Exista probleme si cu continutul multimedia.
Angajatii care au incarcat, de la birou, tot felul de imagini si clipuri video pe diverse site-uri de gazduire a materialelor multimedia (gen YouTube) au fost dati afara de 6,8% dintre companii, sanctionati de 11% dintre acestea si investigati de 13% dintre companii.
Americanii cu prea mult timp liber la serviciu haladuiesc si pe diverse site-uri de socializare si trancanesc pe teme sensibile pentru firmele la care lucreaza. 14% dintre companii i-au prins si sanctionat, iar 4,9% i-au dat direct afara.
Companiile americane nu sunt interesate de eventuale descoperiri ale comportamentului sexual, eventual deviant al angajatului, ci chestii mult mai daunatoare. 12% dintre ele au cercetat cazuri de expunere publica (pe blog sau prin e-mail) a datelor confidentiale, de pilda rezultatele financiare.
Un lucru e sigur: singura solutie a minimizarii pierderilor pentru companie e urmarirea informatiilor care pleaca din sediu, de la angajat, spre internet. Nu-i de mirare ca 16,9% dintre companii si-au angajat deja echipe de oameni a caror functie este strict cea de monitorizare a mail-urilor care pleaca din firma.