Odată cu creşterea în popularitate a magazinelor online, companiile care deţin magazine retail cu showroom de prezentare pentru produse au început să se confrunte cu un aflux foarte mare de vizitatori, în timp ce vânzările au continuat să scadă.
Problema pentru magazinele retail este că majoritatea celor ajunşi în showroom-ul de prezentare nu fac decât să testeze produsele de care sunt interesaţi, după care se întorc în faţa calculatorului pentru a plasa comanda la magazinul online cu cea mai bună oferă de preţ. În timp ce magazinele online au numai de câştigat, proprietarii de showroom-uri se aleg doar cu pagubele lăsate în urmă de vizitatorii neglijenţi, care nu de puţine ori ajung să deterioreze produsele expuse.
Proprietarul unui magazin din oraşul australian Brisbane pare să fi găsit o soluţie inedită pentru această problemă, sub forma unei taxe de 5 dolari aplicată la intrarea în showroom. Odată ce au achitat taxa de intrare, vizitatorii pot încerca în voie produsele de care sunt interesaţi, cu promisiunea că suma va fi restituită integral după ce se vor prezenta la casa de marcat cu produsul ales pentru achiziţionare.
La prima vedere, taxa de intrare în showroom pare să rezolve mai multe probleme dintr-un singur foc. Pe de o parte este redusă aglomeraţia din magazin, oferind cumpărătorilor rămaşi un mediu mai plăcut în care să caute produsele dorite, iar vânzările sunt impulsionate motivând vizitatorii să cumpere câte ceva la fiecare vizită, astfel încât să nu rămână la plecare cu o pagubă de 5 dolari.
Problema este că noua taxă poate avea şi efecte adverse, oferind potenţialilor clienţi un motiv în plus să se îndrepte de la bun început către magazine online, sau alte magazine retail fără taxă de intrare.