Se pare că 2013 este anul în care ceasul inteligent a devenit brusc un produs atractiv pentru companiile cu renume din domeniul mobilităţii, sau cel puţin asta pretind zvonurile. După Apple, Google şi Samsung, Wall Street Journal afirmă că şi Microsoft ar avea în dezvoltare un astfel de produs.
Încercarea de a oferi mai multă putere unui ceas nu este o idee nouă pentru Microsoft. Acum un deceniu, compania a avut un parteneriat cu Fossil, Suunto, Tissot şi Swatch pentru lansarea unor ceasuri care au încorporat tehnologia Smart Personal Objects Technology. Bazate pe serviciul MSN Direct, aceste ceasuri au folosit undele radio pentru a primi informaţii meteo, ştiri sau alerte. Disponibil doar pe teritoriul Statelor Unite şi a Canadei, Smart Personal Objects Technology nu s-a bucurat însă de prea mare succes şi a fost închis în 2008. În alte zone ale lumii, Microsoft a experimentat cu mai puţin ambiţioasele modele fabricate de Timex, care permiteau doar sincronizarea cu calendarul Outlook.
Conform Wall Street Journal, Microsoft a contactat o serie de producători de componente electronice din Asia, cerându-le să furnizeze diverse subansamble necesare pentru fabricarea unui ceas inteligent. Dincolo de informaţia utilizării unui ecran cu o diagonală de 1,5”, nu există însă nici o altă confirmare privind viitorul acestui proiect. Aparent, din ce în ce mai multe companii experimentează cu accesorii inteligente, cum ar fi deja anunţatul Google Glass, iar ceasurile sunt văzute de toţi ca un produs optim pentru a primi îmbunătăţirile menite să-l aducă în deceniul conectivităţii universale.