Conform datelor publicate de Strategy Analytics, vânzările de tabletele în primul trimestru al acestui an au cunoscut o creştere importantă, aşa cum era de aşteptat. Cifrele dezvăluie şi câteva surprize plăcute, cum ar fi ascensiunea foarte rapidă a platformei Android şi performanţele neaşteptat de bune ale tabletelor Windows.
În primele trei luni ale acestui an, producătorii au vândut 40,6 milioane de tabletele, o creştere de 117 procente de la cele 18,7 milioane de unităţi vândute în aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu 19,5 milioane de iPad-uri vândute, Apple este încă liderul pieţei, cota sa din totalul vânzărilor scăzând însă de la 63,1%, cât a obţinut acum un an, la 48,2%.
Pierderea s-a datorat în principal creşterii interesului pentru platforma Android, numărul tabletelor vândute sărind de la 6,4 milioane de unităţi, câte au fost achiziţionate în primul trimestru al anului trecut, la 17,6 milioane unităţi. Platforma Android ocupă în acest moment locul secund în acest top, alocându-şi o cotă de piaţă de 43,4% cu o creştere de la an la an de 177%.
Microsoft a reuşit să facă însă cea mai mare surpriză, tabletele Windows adjudecând-şi 7,5% din totalul vânzărilor. Cu 3 milioane de unităţi vândute, Windows 8 şi Windows RT sunt încă departe de popularele platforme iOS şi Android, însă performanţa obţinută în primul trimestru complet în care aceste produse au fost disponibile pe piaţă este neaşteptat de mare.
Toate aceste date cuprind datele vânzărilor tabletelor producătorilor consacraţi. Atunci când s-au analizat şi vânzările tabletelor Android ieftine care sunt redenumite şi vândute sunt diverse nume, Android este deja lider de piaţă cu o cotă de 52%.