Dincolo de rolul său de faţadă, cea mai populară reţea de socializare din lume este o adevărată maşină de făcut bani, capabilă să genereze profit de pe urma fiecărui Like acordat de utilizatorii săi.
Nimic nu îi încânta mai mult pe administratorii Facebook decât utilizatorii curioşi şi implicaţi, care dau Like oricărei pagini de brand sau produs care le-a atras atenţia, deoarece în mod indirect fiecare Like acordat înseamnă profit pentru părţile implicate.
Syncapse, o companie specializată în colectarea de informaţii despre funcţionarea reţelelor de socializare, a întreprins un studiu la care au luat parte mai mult de 2000 utilizatori Facebook care au dat Like paginii unui brand, cercetând modul în care gestul făcut are legătură cu cheltuielile făcute pentru produsele brandului respectiv, loialitatea faţă de brand şi recomandările făcute prietenilor, preferinţele în materie de cumpărături şi alţi factori. Potrivit companiei, fanii brand-urilor promovate pe Facebook vor cheltui de-a lungul unui an în medie cu 116 dolari mai mult decât non-fanii care nu au dat Like, chiar dacă veniturile celor două categorii de persoane sunt egale. Mai mult decât atât, cei care au dat Like paginii unui brand se arată cu 18% mai satisfăcuţi şi cu 11% mai predispuşi să cumpere produsele brandului respectiv în continuare.
La final, toate aceste procente se traduc în venituri suplimentare însemnate pentru companiile care folosesc reţeaua Facebook pentru promovare, ce ating potrivit estimărilor Syncapse o medie anuală de 174,17 dolari.