Potrivit ultimului raport prezentat chiar de CEO-ul Mark Zuckerberk, Facebook trece printr-o perioadă de tranziţie, în care profilul tipic de utilizator tinde să devină cel al unui posesor de smartphone sau tabletă, care nu intră decât ocazional pe Facebook folosind PC-ul desktop sau laptopul.
În prezentarea ţinută, Zuckerberk a proclamat intrarea Facebook în sfera companiilor mobile, susţinând afirmaţia cu o statistică impresionantă, potrivit căreia reţeaua de socializare a ajuns la finalul lunii martie să numere 751 milioane utilizatori mobili, care-i accesează serviciile de pe smartphone sau tabletă cel puţin odată pe lună. Comparat cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ponderea celor care accesează serviciile Facebook folosind dispozitive mobile a crescut cu 54%.
Drept urmare, veniturile companiei rezultate din reclamele afişate pe dispozitive mobile au crescut considerabil, ajungând să reprezinte 30% (sau aproximativ 375 milioane dolari) din veniturile totale realizate din publicitate. Spre comparaţie, în raportul anterior dispozitivele mobile contau pentru doar 23% din veniturile realizate din publicitate.
În prezent, reţeaua Facebook numără 1.11 miliarde utilizatori activi, în creştere cu 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.