Pe lângă achiziţia platformei de microblogging Tumblr, Yahoo a anunţat ieri şi o actualizare majoră a celebrului său site de găzduire foto Flickr, pe care compania l-a preluat în 2005. Acest anunţ vine după o lungă perioadă de timp în care Yahoo a neglijat dezvoltarea acestuia, ducând la o migrare a utilizatorilor către alte servicii mai noi precum 500px sau SmugMug, dar compania crede că va reuşi să atragă utilizatorii cu un design nou, aplicaţii mai bune pentru mobil şi abonamente noi.
Vechea şi depăşita interfaţa Flickr, care folosea imagini mici pentru previzualizare, prea mult spaţiu alb gol şi prea multe informaţii metadata a fost înlocuită de una modernă. Aceasta oferă imagini cu dimensiuni mai mari, un flux al imaginilor prietenilor, afişează în mod implicit imagini cu rezolutei mare şi este axat pe vizualizarea pozelor, în loc de management, ca până acum. Vechiul Lightbox este încă disponibil, la fel ca opţiunile pentru afişarea şi editarea informaţiilor metadata, însă acestea din urmă nu mai sunt afişate în mod implicit ori de câte ori vrem doar să ne uităm la o imagine.
Odată cu noua interfaţă, Yahoo a anunţat şi dispariţia fostului abonament Pro şi apariţia unora noi. Utilizatorii care vor doar un serviciu gratuit vor primi acum 1 TB de spaţiu, un salt major de la cei 300 MB oferiţi până acum, aceştia putând stoca un număr nelimitat de imagini sau filme, atât timp cât dimensiunile acestora nu depăşesc 200 MB, respectiv 1 GB. Vor exista două tipuri noi de abonamente, însă acestea vor aduce în plus doar înlăturarea banner-elor publicitare contra sumei de 49.99 USD pe an sau, în cel de-al doilea caz, încă 1 TB pentru stocare pentru piperatul preţ de 499,99 USD pe an.
Odată cu actualizarea interfeţei Web şi a abonamentelor, Yahoo a actualizat şi aplicaţia sa pentru Android. Aceasta aduce aceleaşi schimbări remarcate şi în versiunea Web, oferind imagini mari, un meniu lateral pentru accesul rapid al diferitelor secţiuni ale site-ului şi un mediu mult mai curat. Aplicaţia pentru iOS nu a fost încă actualizată, dar sperăm că Yahoo nu va uita de un produs software pe care până acum l-a neglijat atât de mult încât nici nu a lansat o versiune pentru iPad.