Facebook a modificat algoritmul folosit pentru alegerea conţinutului de afişat în secţiunea News Feed, astfel încât informaţiile oferite să reflecte mai îndeaproape preferinţele utilizatorilor. Furnizând mai mult conţinut din surse pe care utilizatorii le-au apreciat în trecut, administratorii reţelei de socializare speră să îmbunătăţească nivelul de implicare şi experienţa obţinută în ansamblu.
Departe a fi o simplă listă în care sunt prezentate activităţile celor din lista de prieteni şi postări apărute în paginile la care suntem abonaţi, secţiunea News Feed este actualizată cu ajutorul unui algoritm foarte complex, ţinând cont de peste 1000 parametrii. Printre cei mai importanţi factori avem like-urile şi comentariile primite, respectiv share-uri date alţi utilizatori.
Prioritatea de afişare a informaţiilor în News Fered mai este influenţată şi de calitatea generală a conţinutului afişat de paginile la care suntem abonaţi şi gradul de completare a paginii de profil.
În pregătire pentru implementarea la scară largă, administratorii Facebook au testat noul algoritm de sortare cu un grup restrâns de utilizatori, constatând din partea acestora o mai mare implicare faţă de conţinutul afişat şi mai puţine cazuri în care aceştia au ales să şteargă din postările prezentate în News Feed. În urma rezultatelor obţinute, noul algoritm va fi extins pentru toţi utilizatorii Facebook în decursul săptămânilor următoare, acoperind atât versiunea desktop a secţiunii News Feed, cât şi cea pentru dispozitive mobile.