Administratorii reţelei de socializare pregătesc introducerea funcţiei auto-play în versiunea pentru tabletă şi smartphone a clientului Facebook, facilitând redarea automată a clipurilor video prezentate în news feed.
Oferită în cursul săptămânilor viitoare printr-un update software, noua funcţie se va activa atunci când derulăm lista de postări din News Feed, redând automat clipurile ce ajung în câmpul vizual. Pentru început, vor fi redate automat numai clipuri provenite de la prietenii din listă, paginile muzicienilor la care am dat Like şi alte surse verificate.
În News Feed redarea este făcută fără sunet, astfel încât postările video să nu devină o sursă prea mare de disconfort. În schimb, dacă suntem interesaţi de clipul prezentat putem activa sunetul cu o simplă atingere pe ecran.
Cât despre rolul funcţiei auto-play la afişarea de spoturi publicitare, se pare că Facebook încearcă să trateze problema pe ocolite, restricţionând-o pe durata etapei iniţial doar la clipuri provenite din conturi personale şi unele surse verificate. Însă pentru termen mai lung administratorii reţelei admit că explorează modalităţi pentru introducerea funcţiei auto-play ca opţiune în pachetele de publicitate.