Lansările noilor telefoane Apple nu au mers întotdeauna ca pe roate, utilizatorii amintindu-şi de problema antenei uşor de scurtcircuitat a modelului iPhone 4 sau cea a carcasei prea sensibile a modelului iPhone 5. Noul iOS 7 nu pare nici el lipsit de probleme, mai mulţi utilizatori reclamând probleme de stabilitate care se manifestă prin reporniri din senin ale terminalelor şi… ecrane albastre.
Iniţial s-a crezut că problema este specifică noului telefon iPhone 5S, însă aceasta se manifestă şi în cazul unor produse mai vechi precum iPad 3rd generation. Una dintre căile de declanşare a instabilităţii este utilizarea aplicaţiilor din suita iWork, faptul că utilizatorii de iPhone 5S le-au primit gratuit în mod implicit fiind probabil şi cauza numărului mai mare de sesizări venite din partea acestora.
Se pare că de vină sunt anumite incompatibilităţi software între aceste aplicaţii şi noul sistem de operare, chiar dacă acestea au primit mici actualizări înainte de lansarea iOS 7. O soluţie care pare să funcţioneze este oprirea sincronizării iCloud pentru Pages, Number sau Keynote, însă aceasta nu este una prea elegantă.
Problema s-a manifestat de la prima versiune a sistemului de operare, actualizarea 7.0.2 nerezolvând-o şi confirmând ceea ce spunea atunci când am prezentat noutăţile din iOS 7: sistemul de operare mai necesită multă muncă iar actualizarea aplicaţiilor va fi problematică.