Strategy Analytics a publicat ieri datele centralizate ale vânzărilor de smartphone-uri în cel de-al treilea trimestru al acestui an, cifrele arătănd că acestea reprezintă acum 60 de procente din totalul vânzărilor de telefoane mobile iar ritmul lor de creştere este susţinut: 45 de procente.
În cel de-al treilea trimestru al acestui an, producătorii de smartphone-uri au vândut 251 de milioane de smartphone-uri, depăşindu-se astfel pentru prima dată pragul de un sfert de miliard de unităţi. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în care s-au vândut 172,8 milioane de unităţi, creşterea este una consistentă de 45 de procente, iar decalajul faţă de telefoanele mobile obişnuite continuă să crească.
Vânzările de smartphone-uri le-au depăşit pentru prima oară de cele de telefoane mobile în primul trimestru al acestui an, iar distanţa dintre aceste categorii de produse se măreşte. În acest trimestru, Strategy Analytics afirmă ca 60 de procente din numărul total de telefoane mobile au fost cele de tip smartphone.
Topul producătorilor conţine o surpriză, arătând astfel cât de importantă a deveni piaţa chineză pentru un producător internaţional de smartphone-uri. Huawei a reuşit să ajungă direct pe locul al treilea, după Samsung şi Apple, compania vânzând 12,7 milioane de unităţi şi atingând o cotă de piaţă de 5,1 procente. În aceste condiţii, LG şi Lenovo se văd retrogradate cu câte o poziţie, deşi rezultatele lor sunt şi ele în creştere, iar ZTE părăseşte Top 5.
Samsung, ocupantul loculul întâi de ceva vreme, s-a bucurat de o creştere de 55 de procente care s-a fructificat în vânzarea a 88,4 milioane de smartphone-uri şi o cotă de piaţă record de 35 de procente. Rivalul său Apple a reuşit o creştere de numai 26 de procente, ceva mai mult decât jumătate din media creşterii întregii pieţe, compania pierzând 2,2 procente din cota de piaţă.