Oficialii Facebook iau în considerare extinderea setului de date colectate de la utilizatori prin înregistrarea mişcărilor făcute din cursor. Datele obţinute ar urma să servească la o mai bună analiză a modului şi durata de timp în care utilizatorii interacţionează cu anumite porţiuni din ecran, sau dacă newsfeed-ul este vizibil pe ecranul telefonului mobil într-un moment anume.
Informaţiile colectate vor fi adăugate în cele din urmă repertoriului de analiză disponibil companiei pentru folosire într-o largă varietate de scopuri, începând cu dezvoltarea de produse şi optimizarea interfeţei, mergând până la direcţionarea mai precisă a reclamelor afişate în pagină.
În prezent, Facebook colectează două tipuri de informaţii despre utilizatori – demografice şi comportamentale. Cele demografice (ex. unde locuim şi la ce şcoală învăţăm) descriu vieţile utilizatorilor în afara reţelei, în timp ce datele comportamentale (ex. lista prietenilor de pe Facebook şi like-urile acordate) sunt colectate în timp real şi descriu obiceiurile utilizatorilor în timp ce folosesc serviciile reţelei de socializare. Testat momentan cu un număr redus de utilizatori, programul de monitorizare a mişcărilor din cursor ar putea spori acurateţea analizei furnizând detalii cum ar fi durata de timp petrecută deasupra unui banner publicitar şi plasarea newsfeed-ului în porţiunea vizibilă a ecranului.
Potrivit declaraţiilor lui Ken Rudin, şeful diviziei Facebook analytics, programul aflat momentan în fază experimentală va dura câteva luni, la finalul cărora va putea fi luată o decizie privind utilitatea practică a noului set de date şi dacă sistemul merită pus în practică şi pentru restul reţelei de socializare.