Primită cu entuziasm de către fani, noua tabletă iPad Air de la Apple pare să aducă nu doar vânzări mai bune decât predecesoarea iPad 3, dar şi profit pe măsură, susţinut cu u cost de producţie sensibil mai mic decât al modelelor anterioare.
Potrivit studiului întreprins de cei de la IHS iSuppli prin dezasamblarea şi analizarea fiecărei componente găsite în interior, fabricarea unei tablete iPad Air costă între 274 dolari pentru modelul de 499 dolari cu 16GB memorie internă şi nu mai mult de 361 dolari pentru top-ul de gamă în valoare de 929 dolari la pachet retail, cu 128GB spaţiu de stocare inclus şi conectivitate WiFi + LTE.
Lăsând la o parte marja de profit ce devine extrem de generoasă pe măsură ce urcăm nivelul de echipare, costul de producţie pentru un exemplar iPad Air este în medie cu 40 dolari mai mic decât al unei tablete iPad 3 la momentul lansării (iSuppli nu deţine o analiză similară şi pentru tableta iPad 4).
Rezultatul este cu atât mai impresionant din moment ce avem de-a face cu un ecran şi modul touchscreen mai costisitoare, care combină anumite ansamble pentru reducerea grosimii finale la doar 1.8mm (faţă de 2.23mm la soluţiile anterioare). Economii importante au fost făcute cu modulul pentru iluminarea ecranului, redus la o configuraţie cu doar 36 LED-uri (faţă de 84 LED-uri la tableta iPad3). Bazat pe un proces de fabricaţie mai eficient, noul chipset Apple A7 este mai ieftin de produs decât gigantul A5 folosit pentru iPad 3, iar utilizarea unui modul LTE ce acoperă toate domeniile de frecvenţă utilizate în Statele Unite permite fabricarea unei singure versiuni a tabletei pentru toate pieţele de desfacere.
Alăturată noii tablete iPad Mini 2 cu ecran Retina, de asemenea echipată cu chipsetul A7, iPad Air oferă promisiunea unui profit record în perioada sărbătorilor de iarnă. Cât despre varianta cu ecran de 8 inch a tabletei, aceasta pare să împartă o bună parte din componente cu modelul iPad Air, rezultând un cost de producţie apropiat.