De-a lungul ultimelor luni, Facebook a anunţat o serie de schimbări, precum ajustarea algoritmilor de afişare sau implementarea reclamelor video, iar acestea, indiferent de cât de bine ar fi prezentate publicului, se adaugă la lista opţiunilor capabile să scoată din sărite şi o persoană calmă. Compania a decis însă că uneori prea mult este prea mult, şi a anunţat că va elimina articolele sponsorizate.
Una din multiplele forme de promovare comercială oferite de Facebook, Sponsored Stories a fost probabil şi cea mai controversată. În vara anului trecut, Facebook a fost acţionată în justiţie deoarece reclamanţii au considerat că modul de funcţionare a acestui tip de anunţ publicitar încalcă drepturile la intimitate, procesul terminându-se printr-o înţelegere amiabilă.
Afişată în fruntea News Feed atunci când unul dintre prietenii de pe Facebook a interacţionat cu o pagină, o aplicaţie sau un eveniment iar proprietarii acestora au decis să cumpere şi un anunţ de promovare, Sponsored Stories a fost criticată pentru că foloseşte abuziv lista de prieteni sau interacţiunile personale şi afişează conţinut cu o relevanţă discutabilă.
În consecinţă, Facebook a anunţat că opţiunea Sponsored Stories va dispărea începând cu data de 9 aprilie, decizia urmând să afecteze atât interfaţa Web cât şi aplicaţiile dedicate pentru platformele mobile. Compania deja nu mai acceptă crearea de anunţuri noi, însă va mai rula timp de trei luni spaţiile deja contractate, după care acestea vor fi convertite în mod automat la alte tipuri de reclame.