Foxconn, unul dintre cei mai mari producătorii de electonice din China, a anunţat prin vocea CEO-ului Terry Gou că ia in considerare posibilitatea deschiderii în Statele Unite a unei fabrici specializată în producerea de ecrane cu diagonale mari, destinate televizoarelor. Oarecum surprinzătoare ţinând cont de costurile forţei de muncă din China, mutarea pune sub semnul întrebării viitorul ţărilor asiatice ca şi lideri în producţia echipamentelor high-tech.
Foxconn nu este singurul gigant care ia măsuri pentru mutarea facilităţilor de producţie în alte regiuni ale lumii, Apple şi Google anunţând deja măsuri similare.
Venind după declaraţii mai vechi în care Foxconn anunţa investiţii de 100 milioane dolari în Statele Unite, vestea deschiderii unei fabrici de ecrane pentru televizoare pare să aibă de această dată o motivaţie reală. Aparent, costurile asociate transportului de ecrane mari (diagonală peste 60 inch) şi televizoare gata asamblate sunt considerabile, încât investirea în facilităţi de producţie locale este perfect justificată, mai ales după ce luăm în calcul dimensiunea pieţei de desfacere care trebuie aprovizionată.
Un alt motiv pentru investirea în fabrici Foxconn pe teritoriul Statelor Unite ar putea fi şi presupusa lansare a unei noi game de televizoare Apple, promovate cu sloganul „Made in America” pentru mai mult succes în campaniile de marketing.