Dorinţa utilizatorilor pentru o experienţă Android veritabilă şi problemele cauzate de interfaţa puternic modificată, asortată cu o colecţie stufoasă de aplicaţii Samsung proprietare, par să fi declanşat o schimbare în atitudinea producătorului sud-coreean.
Aparent, în negocierile purtate cu Google pentru semnarea parteneriatului care permite utilizarea în comun a portofoliului de brevete a intrat în discuţie şi subiectul modificărilor agresive aduse de Samsung platformei Android, la nivel de interfaţă şi setul de aplicaţii furnizat utilizatorilor. Samsung ar fi cedat presiunilor făcute de Google, decizând renunţarea la interfaţa „MagazineUX” introdusă pentru tabletele Galaxy Note Pro şi aplicarea unor modificări în favoarea gigantului Google.
Astfel, pe lângă aducerea interfeţei Android la o formă apropiată celei standard, Samsung ar fi acceptat şi plasarea aplicaţiilor Google în zone cu mai multă vizibilitate, în detrimentul celor din colecţia proprie.
Dincolo de dorinţele utilizator pentru o experienţă Android mai curată, schimbările promise sprijină în primul rând creşterea marjei de profit obţinută de Google de pe urma serviciilor promovate cu ajutorul platformei Android, livrată gratuit pentru folosirea pe tablete şi telefoane Samsung.