La scurtă vreme după ce au fost anunţate schimbările survenite în eşalonul superior de conducere, reprezentanţii HTC au afirmat că celebra companie se va concentra mai mult pe piaţa telefoanelor cu cost scăzut începând cu acest an. Într-un interviu acordat agenţiei de presă Reuters, conducerea HTC a dezvăluit mai multe detalii despre produse şi preţurile la care ar trebui să ne aşteptăm.
Confruntată cu un declin care a început acum trei ani, compania HTC nu a reuşit să se redreseze în 2013 deşi a lansat un smartphone extrem de apreciat şi două versiuni Mini şi Max ale acestuia care au fost suficient de interesante. Conform preşedintei Cher Wang, concentrarea doar pe piaţa terminalelor de vârf a fost o greşeală care a costat compania, HTC ajungând de altfel să anunţe pierderi pentru prima oară în istoria sa, însă 2014 va aduce schimbări importante.
Conform declaraţiilor făcute pentru Reuters, HTC va viza sectorul telefoanelor cu preţuri între 150 şi 300 de dolari, în care activează cu succes rivali tradiţionali precum Samsung, Lenovo, Huawei sau Nokia, dar în care au intrat şi lupii tineri din China precum Xiaomi, Meizu, Gionee şi alţii. Cher Wang a afirmat că HTC nu va intra pe piaţa smartphone-urilor extrem de ieftine, însă această schimbare va permite companiei să remedieze lipsa unor modele dintr-o gamă foarte căutată pe pieţe importante precum China.
Aceste viitoare smartphone-uri cu preţuri între 150 şi 300 de dolari nu vor fi vândute doar pe pieţele emergente, ele urmând să-şi facă apariţia şi pe pieţele occidentale bogate unde HTC activează în prezent. Tradiţionalele smartphone-uri din gama superioară nu vor fi ignorate, HTC urmând să lanseze cât de curând un nou model despre a cărei existenţă deja ştim şi care va fi urmaşul apreciatului One de anul trecut. Declaraţia făcută pentru Reuters susţine că modelele ieftine vor debuta în acelaşi interval de timp, ceea ce înseamnă că Mobile World Congress 2014 va marca debutul mai multor modele HTC decât eram obişnuiţi până acum.
Alte două probleme ale companiei sunt imaginea şi notorietatea, Cher Wang afirmând că HTC va deveni mult mai agresivă atunci când vine vorba de publicitate şi va încerca să evadeze din sectorul de piaţă căruia i se adresează în prezent, adică „geekşi” cu vârste între 20 şi 30 de ani.