Apple a avut probleme cu modul de funcţionare a tranzacţiilor din App Store încă din 2011, compania ajungând până în faţa organismului Federal Trade Commission din Statele Unite şi fiind invitată pentru discuţii similare şi de către Uniunea Europeană. Recenta actualizare 7.1 a platformei iOS include, pe lângă schimbările pe care deja le-am prezentat, şi un mesaj nou de avertizare menit să atragă atenţia utilizatorilor asupra modurilor în care funcţionează şi poate fi controlat sistemul de micro-tranzacţii.
Pentru achiziţia aplicaţiilor sau efectuarea cumpărăturilor din aplicaţii (In-App Purchase), magazinul App Store necesită autentificarea cu parola contului Apple setat pe telefon sau tabletă. Pentru a preîntâmpina însă introducerea repetată a parolei, sistemul de operare iOS a oferit dintotdeauna o perioadă de graţie de 15 minute în care se puteau efectua alte cumpărături fără a fi necesară reautentificarea. Aceasta a fost de altfel şi sursa tuturor necazurilor: copii le-au cerut părinţilor să le valideze o achiziţie, după care au continuat să cumpere alte produse fără ştirea lor în această perioadă de graţie de 15 minute.
Începând cu iOS 7.1, la prima achiziţie din interiorul unei aplicaţii va fi afişat un mesaj care va explica în mod clar existenţa acestei perioade de graţie de 15 minute. Suplimentar, este oferit şi un buton care va direcţiona proprietarul terminalului Apple către setările care permit protejarea sau blocarea cu totul a micro-tranzacţiilor. Apple răspunde astfel solicitărilor Federal Trade Commission şi răspunde proactiv solicitărilor Uniunii Europene, care vor ataca, printre altele, şi această problemă.
Trebuie subliniat că iOS a oferit dintotdeauna posibilitatea blocării acestui mod de lucru şi eliminarea completă a acestei perioade de graţie. Setarea nu este însă activată în mod implicit deoarece face parte din grupul Restrictions, care trebuie activat în mod manual deoarece necesită şi alegerea unui PIN din patru cifre pentru protecţie. Cum se pare că nimeni nu mai citeşte manualele de instrucţiuni, compania a fost nevoită să introducă un avertisment suplimentar pentru cei care aşteaptă să fie protejaţi de alţii în loc să se protejeze singuri.