Mai multe instituţii academice din Japonia investighează noi tehnologii care promit reducerea substanţială a timpului necesar încărcării acumulatorilor Li-Ion, deschizând calea pentru dispozitive care depind mai puţin de adaptorul AC şi adoptarea la scară largă a autovehiculelor electrice.
Acumulatorii Li-ion sunt apreciaţi pentru densitatea relativ mare de stocare a energiei şi abilitatea de a reţine curentul înmagazinat timp îndelungat, fără a pierde prea mult din autonomia rămasă. Din păcate tehnologiile actuale au un mare dezavantaj, sub forma timpilor de aşteptare prea mari necesari pentru readucerea acumulatorilor la starea de încărcare nominală. Mai mulţi cercetători de la Facultatea de Inginerie din Tokyo, în cooperare cu Universitatea Kyoto şi Institutul Naţional pentru Ştiinţa Materialelor din Japonia promit să remedieze acest aspect cu ajutorul unui nou electrolit, capabil să îmbunătăţească eficienţa celulelor Li-Ion.
Demonstrând reactivitate mare şi rezistenţă sporită la degradare, noul amestec de electroliţi foloseşte un solvent de 4 ori mai concentrat decât soluţiile actuale, spre exemplu carbonat de etilenă, îmbunătăţind performanţele generale observate la actuala generaţie de baterii Li-ion. Compusul permite deopotrivă scurtarea timpului de încărcare şi creşterea puterii maxime furnizate per unitate de timp. În plus, noile celule Li-Ion vor avea voltajul standard crescut la 5V, faţă de 3.7V la acumulatorii actuali, reducând astfel complexitatea bancurilor de acumulatoare folosite la echiparea autoturismelor electrice.