Web browser-ul Chrome continuă să crească în popularitate, ajungând să ocupe pentru prima dată locul doi în topul preferinţelor utilizatorilor, devansând rivalul Firefox. În tot acest timp, ocupantul primului loc rămâne de neclintit, contând pentru aproape 58% din traficul total realizat pe internet de web browsere desktop.
Potrivit statisticilor furnizate de Net Applications, Google Chrome a ajuns în luna martie la 17.5% cotă de piaţă, recuperând căderea suferită la jumătatea anului trecut. Împins pe locul 3 în clasament, Firefox mai este preferat pentru doar 17.26% dintre utilizatori, iar tendinţa este de scădere.
Spre comparaţie, acum un an Firefox era folosit de 20% dintre utilizatorii platformei desktop PC, în timp ce Google Chrome era preferat de numai 16.5% din total. Luna februarie 2014 a prins web browser-ul Mozilla cu o cotă de 17.6%, în timp ce rivalul Chrome adjudeca 16.8% din total.
Livrat în formă preinstalată cu sistemul de operare Windows şi prezentat ca alegere implicită pentru utilizatori, Internet Explorer şi-a consolidat cu două procente cota de piaţă anunţată anul trecut, ajungând la un respectabil 57.96%. Însă tendinţa actuală este de scădere, cu perspectivă de accelerare în perioada următoare după ce expirarea perioadei de suport tehnic asigurat sistemului de operare Windows XP va determina utilizatori acestuia să ia in considerare opţiuni alternative.
În prezent, cota de piaţă repartizată primelor 3 cele mai folosite versiuni de web browser este împărţită între Internet Explorer 8 (aflat pe locul I cu 21% cotă de piaţă), Internet Explorer 11 (15.7% cotă de piaţă) şi Google Chrome 33 (12.6%).