Pentru al doilea trimestru consecutiv, Samsung se va confrunta cu o scădere a profitului

Pentru al doilea trimestru consecutiv, Samsung se va confrunta cu o scădere a profitului

Piaţa smartphone-urilor se apropie treptat de saturaţie, agenţiile de analiză precum IDC afirmând că producătorii se vor confrunta cu limitele creşterii acesteia începând chiar cu acest an. Samsung, cel mai mare producător de telefoane mobile şi smartphone-uri, pare să fi atins deja acest moment şi a anunţat că va înregistra, pentru al doilea trimestru consecutiv, o scădere a profitului.

La începutul acestui an, compania Samsung a anunţat o scădere trimestrială a profitului de 18 procente în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ultimul trimestru al anului trecut încheind o perioadă de doi ani în care compania a raportat profituri din ce în ce mai mari. Conform datelor preliminare publicate astăzi, se pare că şi primul trimestru din acest an va marca o scădere de la an la an a profiturilor, compania lovindu-se astfel de o piaţă din ce în ce mai dificilă.

Samsung a anunţat că se aşteaptă la o diminuare cu 4,3 procente a profiturilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, compania raportând un profit estimativ de 7,9 miliarde de dolari. Profitul este în uşoară creştere faţă de trimestrul anterior, când Samsung s-a lovit de o creştere substanţială a vânzărilor telefoanelor rivalului Apple, însă analiştii afirmă că această tendinţă ar putea fi doar una conjuncturală şi că Samsung s-ar putea confrunta la finele acestui an cu prima scădere a profitului anual după aproape trei ani de creştere.

Performanţele oficiale complete vor fi dezvăluite pe 25 aprilie, în aceeaşi perioadă (mai precis pe 23 aprilie) urmând să fie publicate şi performanţele rivalului Apple. Ca şi Samsung, Apple s-a confruntat cu o scădere constantă a ritmului de creştere a vânzărilor şi a anunţat prima scădere a profiturilor trimestriale în primăvara anului trecut.

Conform analiştilor citaţi de Reuters, Samsung ar trebui să îşi reducă enormele cheltuieli de marketing, să-şi eficientizeze organizarea internă şi să-şi diversifice portofoliul de produse pentru a putea riposta stagnării pieţei şi poziţiei tot mai ferme a rivalilor din China.   

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News