Platforma Windows Phone a dat câteva semne îmbucurătoare de ascensiune în ultimele două trimestre, însă cele mai noi cifre anunţate de Kantar Worldpanel arată că situaţia s-a deteriorat din nou în primele trei luni ale acestui an. Nokia nu este însă singura companie afectată de vânzările nesperat de bune ale terminalelor iPhone, şi Samsung pierzând puţin din cota sa de piaţă.
Conform datelor centralizate de Kantar Worldpanel, europenii sunt încă cei mai mari simpatizanţi ai platformei Windows Phone, o tendinţă deja cunoscută, cota de piaţă a platformei Microsoft atingând 8.1 procente în primele trei luni ale acestui an. Situaţia pe piaţa nord-americană este relativ staţionară, Windows Phone înregistrând aici o cotă de piaţă de 5,3 procente.
Imensa şi deosebit de importanta piaţă chineză a cunoscut o prăbuşire dramatică de la un nivel oricum neimpresionant de 2 procente, vânzările de terminale Windows Phone în primele trei luni ale acestui an fiind practic înjumătăţire şi bucurându-se de o infimă cotă de un procent. Conform Kantar, această prăbuşire a fost cauzată de invazia de telefoane Android ieftine cu ecran mare, nu mai puţin de 40% din totalul cumpărătorilor chinezi optând pentru un astfel de produs.
Aceste schimbări sunt provocate de revirimentul Apple în sectorul high-end din Europa, Japonia şi Australia şi de popularitatea tot mai mare a telefoanelor ieftine în sectoarele intermediare şi inferioare de piaţă. După cum ştim, Apple a avut un trimestru foarte bun, însă compania nu a reuşit să-şi păstreze sau crească cota de piaţă nici măcar în aceste condiţii din cauza creşterii agresive a sectorului intermediar şi inferior. Care a fost însă evoluţia rivalilor săi?
În primele trei luni ale anului, veniturile Nokia (practic aceleaşi cu vânzările totale de terminale Windows Phone), s-au prăbuşit cu 30 de procente, ceea ce a provocat şi pierderi de 452 de milioane de dolari. Samsung, liderul pieţei de smartphone-uri, s-a bucurat de vânzări în creştere cu 28 de procente, însă acest ritm s-a situat sub evoluţia globală a pieţei iar cota de piaţă a companiei a scăzut de la 32,4 la 31,4 procente, sursa problemelor fiind tot China.