Atât timp cât nu sunteţi deranjaţi prea mult de procesarea datelor personale, autentificarea Facebook folosită de alte servicii sau aplicaţii este utilă deoarece oferă o metodă universală de acces, permite regăsirea unor prieteni şi facilitează partajarea rapidă a conţinutului. Această partajare poate deveni însă foarte uşor agasantă pentru ceilalţi, iar Facebook a anunţat că va lua măsuri şi va penaliza conţinutul generat automat fără ştirea utilizatorului.
Probabil că fiecare dintre noi avem cel puţin un prieten care foloseşte autentificarea Facebook oriunde apucă, nu verifică niciodată drepturile de acces acordate aplicaţiilor sau serviciilor şi ne bombardează News Feed-ul cu „noutăţi” inutile de pe Instagram, Foursquare, Deezer sau Candy Crush. Facebook a analizat acest timp de conţinut, a decis că utilitatea lui este mică şi a anunţat că va reduce frecvenţa cu care acesta ne va agasa.
Prima iniţiativă în această direcţie a fost dezvăluită la începutul acestei luni, când Facebook a prezentat viitorul ecran de autentificare. Acesta va oferi, printre altele, şi un mod mai clar de alegere a tipului de conţinut care va fi partajat în mod automat de către aplicaţii sau alte servicii.
Al doilea pas făcut a fost anunţat ieri, compania dezvăluind că va penaliza direct acest timp de conţinut. Compania a anunţat că va ajusta algoritmii de sortare şi va favoriza conţinutul scris sau partajat direct de către utilizator, actualizările automate generate de către aplicaţii urmând să fie penalizate şi să fie afişate mai rar. Aceste mesaje vor fi în continuare indexate şi folosite pentru ajustarea algoritmilor folosiţi pentru afişarea reclamelor, însă prioritatea şi vizibilitatea lor în News Feed va fi scăzută.
În cursul testelor făcute cu un număr redus de utilizator, Facebook a constatat că numărul mesajelor automate afişate în News Feed a scăzut cu 75 de procente, ceea ce este o veste bună pentru toţi utilizatorii acestei reţele de socializare. Această măsură va afecta unii dezvoltatori de software, însă Facebook îi încurajează pe aceştia să apeleze la opţiunile „Send to mobile”, prin care utilizatorii sunt încurajaţi să instaleze aplicaţiile native şi în care există sisteme de notificare a activităţii, sau să folosească întotdeauna opţiunea de partajare explicită şi clară a conţinutului.