Dacă până acum administratorii Facebook susţineau cu tărie că datele colectate despre utilizatori sunt păstrate doar din motive de securitate şi pentru a îmbunătăţii propriile servicii, în curând aceste date vor fi puse şi la dispoziţia altor companii dispuse să plătească.
Pentru început, reţeaua de socializare plănuieşte să folosească datele despre obiceiurile şi preferinţele utilizatorilor la navigare web pentru a-şi maximiza profiturile din publicitate, servind reclame personalizate care să răspundă nevoilor fiecăruia. Însă lucrurile nu se opresc aici. Compania şi-a anunţat intenţiile de a oferi şi altor companii de publicitate acces la istoricul de navigare al membrilor Facebook. Spre comparaţie, companiile de publicitate aveau până acum acces doar la postări şi Like-urile date pe Facebook, pe care le puteau folosi împreună cu alte date statistice colectate de terţi.
Într-o încercare de a minimaliza importanţa acestor schimbări din punct de vedere al încălcării dreptului utilizatorilor la propria intimitate, reprezentanţii companiei au declarat că noile practici nu fac decât să pună Facebook în rând cu alte website-uri şi companii care au activităţi în domeniul social media. Şi adevărul este că nu trebuie să căutăm prea departe pentru a găsi exemple de companii cu reputaţie la fel de proastă: Apple şi Google sunt doar două dintre acestea.
Pentru a scăpa de gurile rele, Facebook va permite utilizatorilor să opteze pentru a bloca folosirea datelor personale în scop publicitar. Desigur, o simplă opţiune bine ascunsă în hăţişul de setări pentru contul de Facebook nu va bloca asaltul cu mesaje publicitare, ci doar va înlocui repertoriul de reclame personalizat cu unul generic.