Deşi telefoanele lansate de HTC în ultimii doi ani s-au bucurat de aprecierea publicului, compania taiwaneză nu a reuşit să-şi redreseze situaţia financiară şi a înregistrat chiar primele trimestre cu pierderi din istoria sa. După un an, şi cu rezultate timide, HTC reuşeşte să se întoarcă însă pe profit.
Un producător deja celebru din cursul deceniului trecut şi una dintre primele companii care a profitat de platforma Android, HTC a cunoscut o creştere continuă până în primăvara anului 2011. Concurenţa tot mai acerbă şi deciziile interne greşite au subminat însă situaţia financiară favorabilă, HTC intrând pe o pantă descendentă aproape constantă şi fiind nevoită să marcheze cu cerneală roşie şi primele trimestre cu pierderi din istoria sa.
După trei trimestre consecutive marcate de pierderi, HTC a anunţat însă că a revenit iar pe profit. Conform rezultatelor neauditate pentru cel de-al doilea trimestru al acestui an, compania a înregistrat venituri de 2,17 miliarde de dolari şi un profit de 75 de milioane de dolari. Deşi veniturile au fost în scădere în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, iar profitul modest ne duce cu gândul mai degrabă la o plimbare pe un strat subţire de gheaţă, trebuie remarcată creşterea anuală a profitului de 80 de procente şi atingerea celei mai ridicate valori din ultimele şapte trimestre.
Această redresare a fost obţinută prin operarea unor schimbări care au modificat ierarhia internă şi au redus cheltuielile, terminalul One M8 având şi el meritele lui bine-meritate. Chiar dacă este încurajatoare, această situaţie nu garantează o evoluţie viitoare favorabilă.
HTC era odinioară una dintre primele cinci companii din topul producătorilor de smartphone-uri, compania atingând în primăvara lui 2011 o cotă de piată de aproape 10 procente. Compania a scăzut în prezent la aproximativ două procente şi, în condiţiile în care piaţa terminalelor de vârf nu mai este tot atât de profitabilă ca odinioară, HTC va trebui să se concentreze tot mai mult pe piaţele mid-range şi low-end, unde nu are o experienţă atât de bună precum cea acumulată în gama high-end, şi să concureze cu mai ieftinii rivali din China.