Conform unui studiu realizat de compania DisplaySearch, aproximativ 40% dintre dispozitivele mobile din 2018 vor include display-uri flexibile. Aceasta pare sa fie noua direcţie în care producătorii de telefoane şi tablete par să se îndrepte în viitorul apropiat, flexibilitatea fiind următorul obstacol care trebuie depăşit.
Conform reprezentanţilor Samsung, tehnologia display-urilor pentru mobile a trecut deja prin două faze importante. La începutul anilor 2000, toate companiile se înghesuiau să facă trecerea de la display-uri alb-negru la color, după 2005 şi până în prezent au încercat să crească rezoluţia cât mai mult, iar flexibilitatea şi totodată rezistenţa panourilor este următorul pas.
Tot compania coreană susţine că tehnologia display-urilor nu se va opri aici. Deja există posibiltiatea de a crea display-uri care se pot îndoi, iar în viitor vom avea şi ecrane care se vor plia, cât şi modele care se vor putea întinde.
În 2013, dispozitivele care includeau display-uri curbate au acaparat doar 0,2 procente din piaţă. DisplaySearch crede că odată cu apariţia unor modele noi de telefoane, cât şi expansiunea noii pieţe de dispozitive de purtat la mână precum ceasurile inteligente, la nivel global vor exista aproape la fel de multe modele de dispozitive cu display curbat sau flexibil precum cele cu ecrane obişnuite.
Evident, nu doar Samsung investeşte în această tehnologie. Deşi Samsung Galaxy Round a fost primul dispozitiv mobil cu ecran curbat, LG a venit la scurt timp cu al său G Flex. Deja avem doi producători cu renume care investesc mulţi bani în dezvoltarea display-urilor curbate şi cu siguranţă există şi alţii care lucrează în secret la proiecte asemănătoare.
Dacă piaţa se va mişca cu adevărat în direcţia indicată de DisplaySearch, nu va dura foarte mult până când alţi producători vor începe să lanseze noi modele de astfel de telefoane şi tablete inedite. Momentan însă, ceilalţi producători nu se înghesuie să intre pe această nişă.