Preferinţele cumpărătorilor de telefoane mobile se îndreaptă tot mai mult către modelele accesibile, această tendinţă fiind subliniată de multă vreme de agenţiile de analiză a pieţei. De această tendinţă au profitat companiile chineze, care ocupă acum locurile 3,4 şi 5 în topul producătorilor de smartphone-uri, în timp ce producătorii tradiţionali se confruntă cu performanţe financiare sub aşteptări.
În cursul celui de-al doilea trimestru al acestui an, Samsung şi Apple şi-au păstrat supremaţia pe piaţa smartphone, dar s-au confruntat cu o scădere a cotei de piaţă. În timp ce Apple a reuşit să obţină totuşi vânzări şi rezultate financiare bune, Samsung s-a confruntat cu o scădere a profitului de la an la an de 24,5 procente. Această problemă a sud-coreenilor pare însă minoră pe lângă cea de care se loveşte Sony, compania anunţând că pierderile anuale ale diviziei Sony Mobile vor fi mult mai mari decât cele anticipate.
Sony a anunţat că pierderile anului fiscal curent, care se va încheia în luna martie a anului viitor, vor fi de patru ori mai mari decât cele anticipate şi se vor ridica la 2,1 miliarde de dolari. Această sumă este de peste patru ori mai mare decât cea anticipată până acum, de vină pare fiind prestaţia sub aşteptări a diviziei de telefonie mobilă.
Kazuo Hirai, preşedintele Sony, a afirmat că Sony Mobile s-a confruntat, pe de o parte, cu producătorii chinezi accesibili care au început să vândă din ce în ce mai mult în afara graniţelor patriei natale, şi pe de altă parte cu concurenţa agresivă a rivalilor de top Apple şi Samsung. În aceste condiţii, vânzările de terminale mobile Sony sunt mult sub aşteptări, în special în segmentele intermediar şi inferior, iar compania este nevoită acum să îşi asume greşelile şi să înregistreze o pierdere suplimentară de 1,7 miliarde de dolari.
Kazuo Hirai a afirmat că performanţele diviziei Sony Mobile îşi vor reveni undeva în 2016, compania urmând să ia între timp o serie de măsuri de redresare. Compania va concedia 15% din forţa de muncă a diviziei Sony Mobile, adică circa 1000 de angajaţi, şi se va concentra pe un singur segmente de piaţă. În mod ciudat, Sony va încerca să lupte în continuare cu Apple şi Samsung pentru segmentul superior al pieţei smartphone şi va renunţa la dezvoltarea de produse low-end şi mdi-range, luând-o astfel într-o direcţie diametral opusă celei pe care s-au înscris alţi producători cu probleme precum HTC sau Motorola. Cât de bună se va dovedi această strategie, rămâne de văzut în anii care urmează.