Deţinător al celui mai folosit motor de căutare din lume, Google este de mult timp ţinta grupurilor de lobby, instituţii şi companii interesate de blocarea accesului la conţinut piratat. Profitând de poziţia dominantă în piaţă, compania a pus pe primul loc dreptul utilizatorilor pentru acces liber la informaţie, refuzând o bună parte din cererile în care era solicitată cenzurarea anumitor rezultate din listele Google Search. Intrarea companiei în parteneriat cu industria muzicală a schimbat însă priorităţile.
Potrivit unui raport recent publicat, Google a primit în anul 2013 aproximativ 224000 solicitări pentru blocarea de conţinut piratat, onorând aproximativ 99% dintre solicitările primite. Spre comparaţie, în anul 2012 Google a primit doar 57 milioane solicitări, din care 97.5% au fost acceptate. Tot în 2012 au intrat în vigoare şi regulile care prevăd penalizarea site-urilor pentru care au fost primite solicitări multiple referitoare la postarea de conţinut piratat.
Un set de reguli şi mai stricte este pe cale să intre în vigoare începând de săptămâna viitoare, menit să reducă vizibilitatea site-urilor cu notorietate în domeniul pirateriei. Printre altele, vor fi îndepărtate autocompletările pentru termeni de căutare care fac referire la site-uri unde este postat conţinut piratat. Totuşi, în prezent funcţia de autocompletare a termenilor Google Search blochează oricum sugestiile care încurajează pirateria în mod explicit, modificarea părând doar o completare pentru filtrele deja existente.