Folosim Google, într-un fel sau altul, pe toate device-urile noastre, de la PC la telefon şi tabletă. Şi cine altcineva poate avea date mai relevante despre comportamentul nostru online decât Google?
Consumer Barometer este un studiu realizat la nivel global de Google care are ca scop idenditificarea obişnuinţelor de consum ale utilizatorilor de internet şi de dispozitive mobile. Este evident realizat în scopuri de marketing, dar asta nu face mai putin interesante datele statistice pe care le aflăm, cu atât mai mult cu cât nu ne putem lăuda cu foarte multe studii realizate în acest sens în ţara noastră.
Probabil că datele date publicităţii de Google nu sunt complete, în fond nu are niciun interes ca informaţii esenţiale despre consumatori să ajungă la concurenţă. Dar, chiar şi aşa, găsim câteva statistici chiar interesante.
Câte dispozitive foloses românii (PC-uri, tablete, telefoane): 1.7 dispozitive per locuitor în medie.
Care sunt cele mai folosite dispozitive în România: PC (63%), smartphone (34%), tabletă (13%).
Cât de des intră românii pe internet: cei mai mulţi intră pe internet zilnic, categoriile de vârstă fruntaşe fiind tinerii, dar şi cei cu vârste de peste 55 de ani.
Care este cea mai folosită funcţie pe smartphone: ceasul, urmat îndeaproape de conţinutul multimedia.
Proabil mulţi se vor amuza pe seama faptului că ceasul este cea mai folosită aplicaţie în România, pe un smartphone. Dar nu este chiar atât de anormal pe cât poate părea la prima vedere. Nevoile şi pasiunile diferă. Nu toţi folosim Twitter, dar cu toţii (sau aproape toţii) avem nevoie de o alarmă dimineaţa.
În rest, nu sunt mari suprize. PC-ul rămâne pe primul loc la categoria device-uri cu care accesăm internetul. Şi, da, stăm mult pe internet. O mică surpriză, totuşi, o constituie procentul mare, chiar foarte mare, 72%, de persoane de peste 55 de ani care intră zilnic pe internet. Studiul nu ne spune şi care este consumul online pe categorii de vârste, dar mai mult ca sigur că cei din categoria 55+ intră în primul rând să citească ştirile.
Şi statisticile globale conţin câteva informaţii interesante, precum:
Ţara în care reţelele sociale sunt cel mai populare este Turcia;
Olanda este ţara cu cele mai multe dispozitive per locuitor;
Singapore înregistrează cea mai mare creştere a utilizării smartphone-urilor;
Japonia are cel mai mare consum de internet.