Instagram nu mai este o reţea de socializare inocentă. Asemeni altor servicii de acest fel, şi platforma de partajare a imaginilor a primit acum reclame, sub formă de clipuri scurte de 15 secunde, deloc diferite faţă de materialele care pot fi urcate de către utilizatori. Având în vedere că până acum nu au existat astfel de metode de promovare pe acest serviciu, este normal ca utilizatorii să nu fie multumiţi.
Totuşi, Instagram este gratuit şi nu a cerut niciodată utilizatorilor bani pentru acces. Este normal ca Facebook să dorească să facă bani de pe urma lui, mai ales după ce a plătit un miliard de dolari pentru achiziţie. Deşi funcţionalitatea principală a serviciului este dedicată fotografiilor, sunt evidente motivele pentru care compania a depus efort sporit în ultima vreme pentru consolidarea componentei video.
Navigând prin fluxul de noutăţi, veţi putea întâlni clipuri care pornesc automat, asemeni clipurilor video de pe Facebook, care promovează diverse servicii sau produse. Primele patru reclame de pe Instagram sunt ale companiilor Banana Republic, CW, Disney şi Activision şi promovează articole vestimentare, seriale, filme de animaţie şi jocuri video, într-o manieră diferită. Reclamele sunt constrânse de limita de 15 secunde, iar stilul abordat pentru acestea pare să fie mai degrabă unul viral decât unul bazat pe produse propriu-zise.
Reclamele nu apar încă pentru toţi utilizatorii, însă în câteva săptămâni nu vor mai rămâne conturi care să nu fie afectate. Cea mai mare problemă a implementării publicităţii în Instagram este faptul că reclamele video sunt în general greu de ignorat, iar clipurile video vor aduce de la sine trafic mai mare de internet, o problemă majoră în spaţiul mobil, unde Instagram este cel mai popular.