Implementat încă de la versiunea iOS 5, serviciul iMessage a atras critici aprinse din partea utilizatorilor nemulţumiţi că nu mai pot primi mesaje text la alţi utilizatori iPhone, dacă aceştia decid să înlocuiască telefonul Apple cu un alt dispozitiv.
Pentru cei nefamiliarizaţi cu platforma Apple, iMessage este o reţea de mesagerie instant care interemdiază trimiterea mesajelor text, sincronizarea contactelor din agendă, a documentelor, pozelor sau fişierelor video prin intermediul conexiunii de date sau Wi-Fi. Integrat în cadrul aplicaţiei de mesagerie, serviciul face în mod automat trecerea de la mesajele SMS/MMS la cele native iMessage atunci când detectează un alt utilizator iOS la celălalt capăt, oferind astfel o cale gratuită de comunicare.
Problemele apar atunci când utilizatorii decid să înlocuiască telefonul iPhone cu alternativa altui producător, sau telefonul este pierdut sau deteriorat. În ambele cazuri, sistemul implementat de Apple presupunea ca utilizatorul să dezactiveze manual serviciul iMessage din meniul de configurare al dispozitivului iOS la care doresc să renunţe, operaţiunea fiind evident imposibil de realizat pe dispozitivele pierdute sau deteriorate. Pentru a complica lucrurile şi mai mult, dacă utilizatorul deţine şi alte dispozitive Apple pe care este activat serviciul iMessage, cum ar fi tableta iPad sau sistemul MAC, telefonul iPhone la care s-a renunţat trebuie dezactivat pe fiecare dispozitiv în parte, altfel mesajele trimise de pe numărul respectiv nu vor putea fi recepţionate.
Deşi existenţa acestor probleme a fost mediatizată încă la lansarea iOS 5, prima reacţie oficială din partea Apple a venit doar în urmă cu puţin timp, sub forma unui web tool prin care utilizatorii pot dezactiva de la distanţă serviciul iMessage penru oricare dintre dispozitivele pe care le deţin. În urma fiecărei solicitări Apple va furniza un cod de confirmare livrat prin mesaj SMS către numărul pentru care se solicită dezactivarea iMessage, finalizarea presupunând introducerea codului pe website.