După definitivarea achiziţiei Nokia Devices and Services de către Microsoft, câteva zvonuri răzleţe au afirmat că finlandezii ar putea reveni în industria telefoanelor mobile atunci când clauzele contractuale le-o vor permite. Directorul executiv Nokia, Rajeev Suri, a afirmat că această opţiune este într-adevăr analizată, însă căile prin care celebrul nume ar putea reapărea pe carcasele telefoanelor mobile nu sunt de natură să-i facă prea fericiţi pe simpatizanţii finlandezilor.
În urma achiziţiei diviziei Nokia Device and Services, Microsoft a intrat în posesia mărcilor Asha şi Lumia şi a licenţiat numele Nokia pentru o perioadă de zece ani, în cazul primului nume de produs, şi pentru o perioadă de 18 luni pentru cel de-al doilea. Între timp, Microsoft a lansat deja primul smartphone Lumia care nu mai poartă numele Nokia pe carcasă, americanii pregătindu-se astfel pentru expirarea contractului de licenţiere, care va avea lor la finele anului viitor. Conform clauzelor contractuale, compania Nokia nu poate lansa smartphone-uri sub numele propriu până pe 31 decembrie 2015, însă după acesta dată este liberă să-l folosească din nou.
Pe lângă numele de produse şi posibilitatea de utilizare a numelui propriu, Nokia a pierdut în totalitate şi divizia de Devices and Services şi toate persoanele care au fost implicate în proiectarea şi producţia de telefoane mobile. În aceste condiţii, refacerea acestei divizii este una extrem de dificilă şi ilogică, iar directorul executiv pare conştient de acest lucru deoarece analizează alte oportunităţi.
Conform declaraţiei făcută de către Rajeev Suri în cadrul unei întâlniri cu investitorii, finlandezii analizează fie posibilitatea licenţierii numelui Nokia unui producător chinez, aşa cum fac de pildă Alcatel sau Philips, fie colaborarea cu un producător ODM chinez, aşa cum procedează mai nou BlackBerry sau micii jucători precum Allview, Evolio sau alţii. Acest lucru le-ar permite celor de la Nokia să exploateze o marcă în valoare de circa patru miliarde de dolari, însă pentru simpatizanţii care doresc reîntoarcerea produselor pe care le-au îndrăgit, ambele soluţii par nesatisfăcăto0are în acest moment şi par o idee la fel de proastă ca lansarea gamei Nokia X.
Cele două posibilităţi sunt analizate în prezent de către conducerea Nokia, însă o decizie nu a fost încă luată. Dacă Nokia se va încumeta să pornească pe acest drum, primele smartphone-uri care vor purta din nou celebrul nume ar putea apărea la finele lui 2016 sau începutului lui 2017.