Apple răspunde presiunilor făcute de Uniunea Europeană şi Federal Trade Commission, renunţând la a mai eticheta aplicaţiile din App Store cu simbolul ˝Free˝. Măsura se aplică atât pentru utilizatori de pe teritoriu european, cât şi cei din Statele Unite.
Fără a afecta statutul actual al aplicaţiilor, măsura înlocuirii simbolului ˝Free˝ cu butonul ˝GET˝ are drept scop eliminarea confuziei cauzată de faptul că multe din aplicaţiile disponibile pentru instalare gratuită folosesc sistemul ˝in-app purchases˝ pentru promovare, oferind anumite facilităţi suplimentare disponibile contra cost. Ce-i drept, butonul ˝GET˝ apare atât în dreptul aplicaţiilor care folosesc sistemul ˝in-ap purchases˝, cât şi cele care folosesc doar bannere cu reclame pentru promovare, schibarea făcută părând mai mult un gest pentru liniştirea autorităţilor decât clarificarea acestui subiect pentru toţi utilizatorii.
Cu un pas înainte, Google a adăugat pentru magazinul Play Store o opţiune care permite utilizatorilor să condiţioneze instalarea fiecărei aplicaţii care foloseşte sistemul ˝in-app purchases˝ de furnizarea unei parole. Chiar dacă setarea nu este folosită, Google a ajustat şi intervalul maxim de timp în care este permisă instalarea de aplicaţii fără solicitarea unei parole.
Însă modificările aduse nu au scutit Apple şi Google de procese, soldate în Statele Unite cu despăgubiri de milioane dolari plătiţi utilizatorilor care au depus plângeri acuzând cele două companii că au permis dezvoltatorilor să abuzeze de aplicaţiile cu sistem ˝in-app purchases˝, nefăcând o diferenţiere clară între acestea şi aplicaţiile cu adevărat gratuite. În schimb, Amazon a refuzat să plătească despăgubiri, optând pentru contestarea solicitărilor în instanţă.