Deşi Google Glass părea o idee excelentă în urmă cu doi ani, se pare că entuziasmul pentru acest proiect a scăzut. Nici Google nu pare să mai susţină această idee în ultima vreme. Sergey Brin, co-fondator al companiei, care purta ochelari Glass oriunde mergea, a apărut în public fără acest dispozitiv săptămânile trecute, iar acum compania a decis să închidă magazinele dedicate pentru aceste dispozitive.
Viitorul Glass pare acum a fi sumbru. Google a deschis în ultimul an magazinele fizice Basecamp în San Fransico, New York şi Los Angeles pentru a invita clienţii din programul „Explorers”. Aici puteau să probeze diferitele culori şi modele ale ramelor de ochelari şi să facă o alegere. Pentru o vizită la Basecamp trebuia mai întâi să comanzi un dispozitiv Glass şi apoi să faci o programare online, lucru care nu mai este posibil în acest moment.
De asemenea, magazinele Glass Explorer au fost închise, fără vreo veste oficială despre soarta lor sau a dispozitivelor. Cei care doresc să cumpere Google Glass o pot face acum doar prin comandă online de pe Play Store, fiind disponibile acolo mai multe rame şi culori, însă preţurile sunt la fel de mari ca în trecut. 1500 de dolari pentru un produs în stadiu beta nu este foarte încurajator, iar Google pare să încerce din răsputeri să limiteze numărul de dispozitive Glass care ajung în libertate.
Fără posibilitatea de a testa Glass într-un magazin fizic, vânzările ar putea scădea semnificativ, experienţa de utilizare fiind foarte importantă pentru astfel de produse. Mai mult, aceste magazine erau şi locuri de întâlnire pentru utilizatorii de Glass, şi aşa puţini, care puteau să facă schimb de experienţă faţă în faţă întâlnindu-se într-un Basecamp.
Ce-i drept, răspunsul societăţii la Google Glass nu a fost foarte încurajator. Multe baruri şi săli de spectacole din America au interzis accesul cu astfel de dispozitive în incintă pe baza încălcării intimităţii şi a riscului de înregistrare ilicită a show-urilor prezentate. Momentan Google nu renunţă la Glass, însă pare să reducă din resursele destinate acestui concept .Este posibil ca produsul să rămână pe piaţă multă vreme pentru a satisface o nişă, însă nu pare să fie mai bine tratat ca headset-urile bluetooth, care nu au ajuns niciodată foarte populare.