La numai câteva săptămâni de la debutul aplicaţiei Facebook Groups, reţeaua de socializare deja începe să experimenteze cu aceasta. Având în vedere câte grupuri dedicate vânzării de produse există pe Facebook în acest moment, compania a decis să integreze şi o metodă simplă pentru publicarea de anunţuri. Aceasta este disponibilă pentru o parte dintre utilizatori chiar acum şi apare ca opţiune la compunerea unui articol nou.
Facebook a dezvăluit că testează momentan noua funcţie de vânzare pe o selecţie limitată de grupuri al căror obiectiv este vânzarea de produse online. Aceasta apare ca un tab nou lângă cele de „write post” şi „Ask a question” şi pare a oferi destule câmpuri ce necesită completare pentru a publica un anunţ.
Primul câmp este dedicat numelui produsului, care pare a fi limitat la 100 de caractere. Cel de-al doilea este dedicat preţului, Facebook oferind inclusiv opţiunea de a notifica cumpărătorii că acesta ar putea fi negociabil. În partea de jos vine descrierea pe larg a produsului, alături de o imagine reprezentativă şi opţiunile de livrare. Făcând o comparaţie cu servicii dedicate vânzărilor precum ebay sau pe plan local, OLX şi Okazii, putem observa că Facebook ia această funcţie în serios.
Momentan nu pare să existe nicio posibilitate de monetizare a anunţurilor de către Facebook, însă în viitor am putea asista la introducerea posibilităţii de a le promova contra cost. La finalul zilei, tot utilizatorii au de câştigat, având în vedere că anunţurile vor rămâne gratuite, iar formatarea lor va fi standardizată şi implicit mai uşor de vizualizat. În acelaşi timp, Facebook va produce o nouă pistă de venituri.