Decizia Apple de a lansa un telefon cu ecran mai mare şi de a-şi completa oferta şi cu un terminal-gigant se pare că a dat rezultatele scontate, compania înregistrând în cursul ultimului trimestru calendaristic al anului trecut o creştere vizibilă a vânzărilor. Cifrele oficiale vor fi anunţate la sfârşitul acestei luni, însă datele agregate de Kantar Worldpanel arată o creştere vizibilă a cotei de piaţă, în unele cazuri aceasta depăşind zece procente.
Agenţia Kantar Worldpanel analizează doar pieţele mari, însă tendinţele reliefate de aceste cifre sunt suficient de relevante pentru a crea o imagine de ansamblu la nivel global. Conform ultimului raport publicat ieri, Apple s-a bucurat de o creştere vizibilă pe toate pieţele importante din Europa, America şi Asia. Singura excepţie este Japonia, unde compania continuă să piardă cotă de piaţă, dar aceasta este totodată şi singura piaţă unde iOS este încă platforma dominantă iar tendinţa este una normală.
Datele Kantar arată că platforma iOS s-a bucurat de creşteri ale cotei de piaţă care evoluează între 1 procente în China şi 12,2 procente în Regatul Unit. În cele mai multe cazuri, această creştere a fost obţinută în detrimentul platformei dominante Android, care a pierdut între 1,9 procente în Spania şi 10,1 procente în Australia.
Creşterea cotei de piaţă a platformei iOS nu a fost însoţită mereu de o scădere a cotei de piaţă a platformei rivale Android, în cazurile Franţei, Italiei sau Chinei acestea crescând în detrimentul platformei Windows Phone şi a celorlalţi jucători. Această veste este una proastă pentru Microsoft, compania confruntându-se cu o scădere a cotei de piaţă în ţările care au crescut semnificativ acum un an, singurele zone unde Windows Phone a crescut uşor fiind Germania, Australia şi Japonia.