Probabil că visul oricărei companii de anvergură implicată în industria serviciilor şi soluţiilor cloud este acela de a găsi o cale prin care să ajungă la utilizatorii săi în condiţiile proprii şi nelimitată de restricţiile impuse de terţi. Gigantul Google a început din 2011 să-şi construiască propria reţea de fibră optică în câteva oraşe din Statele Unite şi, conform unui zvon publicat de către Wall Street Journal, compania doreşte să devină şi un operator virtual de telefonie mobilă.
Deşi este controlată în mare parte de operatorii gigantici precum AT&T, Verizon, Sprint şi T-Mobile, piaţa telecom din Statele Unite numără aproape 100 de operatori virtuali care închiriază servicii de transport de la cei patru mari jucători şi încearcă să ofere servicii mai bune şi mai variate. Conform Wall Street Journal, pe lista acestor operatori virtuali va figura într-o bună zi şi gigantul Google, compania fiind în tratative cu operatorii Sprint şi T-Mobile, ocupanţii locurilor 3 şi 4 în topul furnizorilor serviciilor de acest ge din Statele Unite.
Conform surselor anonime citate de către Wall Street Journal şi The Information, proiectul poartă numele de cod Nova şi este condus de către Nick Fox. Google intenţionează să încheie parteneriate cu cei doi operatori şi să beneficieze de transportul de date 3G/4G al acestora, partea de telefonie şi mesagerie urmând să fie intermediată de propriul serviciu VoIP Hangouts, care la rândul său a încorporat defunctul Google Voice. Planurile concrete nu sunt cunoscute, însă zvonurile afirmă că Google intenţionează să ofere pachete nelimitate şi să folosească foarte mult reţelele de hotspot-uri proprii sau subînchiriate.
Fiind vorba de operaţiuni desfăşurate doar pe teritoriul Statelor Unite, această veste nu este prea interesantă pentru utilizatorii europeni care nu călătoresc prea des peste ocean. Nu trebuie să uităm însă că legislaţia europeană asigură un cadrul mult mai favorabil pentru operatorii virtuali de telefonie şi că numărul acestor furnizori de servicii este foarte ridicat şi pe bătrânul continent, un eventual succes pe piaţa nord-americană putând stimula compania să se uite şi către bătrânul continent.