Microsoft a anunţat rezultatele financiare pentru cel de-al doilea trimestru fiscal al anului 2015, perioadă corespunzătoare cu ultimul trimestru al anului 2014, şi dincolo de cifrele seci care fac plăcere economiştilor, datele arată o creştere a interesului pentru produsele Surface, Lumia şi Office 365, dar şi o scădere a interesului pentru consola de jocuri Xbox şi a produselor Windows şi Office.
În ultimele trei luni ale anului trecut, Microsoft a înregistrat venituri 26,47 miliarde de dolari, în creştere cu 8 procente de la valorile înregistrate în aceeaşi perioadă a anului anterior, însă profiturile au înregistrat o scădere de zece procente din cauza apariţiei unor cheltuieli suplimentare în cursul procesului de integrare a fostei divizii Devices & Services de la Nokia. Aceste rezultate nu sunt însă surprinzătoare şi se încadrează în nota previziunilor făcute analiştii pieţei.
Conform datelor publicate de Microsoft, veniturile din licenţierea Windows Phone au scăzut 61 de procente, însă acest aspect nu este deloc surprinzător dacă ţinem cont de dispariţia Nokia, unicului partener de anvergură, şi de eliminarea costurilor de licenţiere. Evoluţia negativă a pieţei PC, creşterea numărului de clienţi care optează pentru soluţia cloud Office 365 în defavoarea suitei Office tradiţionale şi încetinirea ritmului de actualizare a sistemelor de operare Windows în urma anunţării viitorului Windows 10 au dus la scăderea veniturilor încasate din vânzarea Windows şi Office cu 13, respectiv 25 de procente.
În cele trei luni, Microsoft a vândut 10,5 milioane de terminale Lumia, cea mai mare cifră înregistrată de fosta divizie Nokia până acum, însă ritmul de creştere a platformei Windows Phone nu a putut ţine piept cu cel în care a crescut întreaga industrie, cota de piaţă diminuându-se uşor. Gama de tablete Surface, care a debutat prost şi a continuat prostul în timpul celei de-a doua generaţii, s-a bucurat de o creştere de la an la an de 24 de procente, meritul aparţinând exclusiv noului model Surface 3 Pro. Vânzările de console Xbox One şi Xbox 360 au scăzut de la 7,4 milioane de unităţi în trimestrul anterior la 6,6 milioane de unităţi în perioada actuală, scăderile de preţ operate de Microsoft ducând suplimentar scăderea de la an la an la 20 de procente.
Diviziile server şi cloud s-au bucurat de o creştere de 9, respectiv 116 procente, performanţa celei din urmă fiind stimulată de interesul crescut pentru Office 365, Azure şi alte servicii online. În acest moment, Microsoft se mândreşte cu 9,2 milioane de clienţi Office 365, o creştere mai mult decât dublă de la performanţele atinse cu un an înainte.