Facebook a anunţat rezultatele financiare pentru ultimul trimestru al lui 2014 şi implicit rezulatele pe întregul an. În ciuda faptului că în ultima perioadă au apărut tot felul de alternative la serviciile sale de social networking precum Ello, Facebook este într-o continuă creştere şi nu pare să se oprească prea curând. Nu numai că şi-a depăşit propriile recorduri pentru utilizatori înregistraţi şi activi, dar compania a avut şi încasări mult mai mari faţă de anul precedent.
Masa de utilizatori a crescut cu 13 procente faţă de 2013, existând acum 1,39 miliarde de conturi active înscrise pe Facebook (exeptând conturile false sau cele care au fost închise). Dintre acestea aproximativ 890 de milioane sunt foarte active, accesând reţeaua de socializare cel puţin odată pe zi. Fără să surprindă pe nimeni, Facebook a dezvăluit că varianta mobilă a înregistrat de asemenea o creştere. Dacă în 2013 au fost aproximativ 296 de milioane de utilizatori care accesau serviciile companiei exclusiv de pe mobil, în 2014 acest număr a crecut la 526 de milioane, reprezentând o creştere cu 78 de procente.
Faptul că şi numărul total de utilizatori ai variantei mobile a crescut la 745 de milioane era de aşteptat atunci când luăm în calcul statisticile de mai sus. Acest număr include şi utilizatorii care accesează Facebook şi de pe alte dispozitive. Având în vedere că Facebook va fi disponibil în 2015 pe noi dispozitive sub forma Facebook Lite, în special în ţări care nu au acces la conexiuni la internet rapide, acest număr va creşte cu siguranţă la sfârşitul noului an fiscal.
La capitolul venituri, Facebook stă foarte bine. Faţă de 2013, anul care tocmai s-a încheiat a reprezentat o creştere cu 58%. Conform declaraţiilor companiei, în 2014 au fost încasae 12,47 de miliarde de dolari americani. Cu toate acestea însă, doar 701 milioane din întreaga sumă au reprezentat profit. Aparent componenta de reclame din spaţiul mobil al Facebook a fost cea mai importantă sursă de venit, reprezentând 69% din total.
Cu produse noi precum Facebook at Work şi penetrarea pieţelor emergente cu soluţii mai modeste precum Facebook Lite, 2015 pare să fie încă de acum un an foarte bun pentru compania lui Zuckerberg.