Confirmând zvonurile circulate toamna trecută, YouTube a anunţat planuri pentru lansarea unui serviciu de acces fără reclame, disponibil pe baza unui abonament lunar.
În mesajul adresat partenerilor YouTube, Google dezvăluie cum utilizatorii vor avea posibilitatea să plătească un abonament lunar pentru a beneficia de o versiune ˝fără reclame˝ a portalului YouTube. Noua opţiune pentru monetizare necesită acceptul partenerilor YouTube asupra acordului de licenţiere actualizat, prezentat începând cu data de 15 iunie la accesarea secţiunii Creator Studio Dashboard.
Pentru parteneri, principalul beneficiu subliniat de Google este majorarea profitului, adus în completarea veniturilor rezultate în prezent din reclame. Noul serviciu pe bază de abonament este descris ca având potenţialul de a ˝stimula fanii şi genera o sursă adiţională de venit, rămasă până acum neexploatată˝.
Referită în mod indirect încă din luna octombrie 2014, opţiunea unui abonament plătit pentru eliminarea reclamelor ar putea fi de mare interes pentru utilizatorii de terminale mobile care sunt deranjaţi de mesajele promoţionale inserate în conţinutul ales pentru vizionare. Cu abonament plătit şi eliberat de reclame, YouTube promite să ofere o experienţă mai apropriată de nivelul serviciilor premium (ex. Netflix), furnizând inclusiv conţinut video la cerere (video-on-demand) care poate fi urmărit fără întreruperi sau bannere cu reclame strecurate pe cran.
Potrivit noului acord prezentat partenerilor, YouTube va plăti creatorilor de conţinut o cotă de 55% din veniturile generate de abonamente, similar veniturilor generate din publicitate.
Detalii esenţiale, dar omise în scrisoarea adresată partenerilor, preţul abonament YouTube şi data la care noul serviciu va fi efectiv disponibil pentru public rămân deocamdată neprecizate. Spre comparaţie, serviciul de muzică pe bază de abonament – Music Key – a fost lansat în luna noiembrie 2014 cu un abonament de 9.99 dolari/lună, respectiv 7.99 dolari/lună până la depăşirea fazei beta.