Samsung s-a bucurat de o poziţie dominantă pe piaţa telefoanelor mobile pentru câţiva ani buni, însă performanţele sale comerciale s-au redus vizibil de-a lungul anului trecut. Prinsă între producătorii chinezi cu preţuri mai bune şi eternul inamic din Cupertino, compania a fost ajunsă din urmă sau chiar depăşită de către Apple în topul producătorilor de smartphone, însă şansele de recuperare cu ajutorul noilor Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge par destul de mari în acest moment.
Cei de la Samsung obişnuiau să dezvăluie numărul de unităţi Galaxy S livrate în lunile care urmau după lansare, însă scăderea performanţelor comerciale i-a determinat să devină ceva mai discreţi. Conform celor mai credibile date disponibile la vremea lor, Galaxy S4 a depăşit predecesorul Galaxy SIII, însă performanta sa a fost sub aşteptări, iar Galaxy S5 a avut o prestaţie mai slabă decât modelul de vârf precedent. În aceste condiţii, era clar că este nevoie de o schimbare de design şi atitudine, iar acesta s-a concretizat în noile şi impresionantele modele Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge.
Schimbările se pare că au fost benefice, compania afirmând că cererea pentru noile sale telefoane de vârf a fost mult mai mare decât cea aşteptată, ceea ce ar putea crea dificultăţi temporare cu aprovizionarea, în special în cazul curbatului model Edge. Deoarece Samsung este totuşi un gigant industrial foarte puternic, această subestimare a cererii va fi probabil rezolvată în scurt timp, ceea ce-i va permite companiei să profite de interesul foarte mare pentru noile sale vârfuri de gamă.
Acum o lună, analiştii au estimat că Samsung va vinde peste 50 de milioane de telefoane Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge, ceea ce era deja o prognoză favorabilă deoarece marca o depăşire a performanţei modelului anterior Galaxy S5. Conform unei declaraţii oficiale recente, compania se aşteaptă acum să vândă peste 70 de milioane de unităţi, ceea ce i-ar permite acestei perechi de produse să devină cea mai bine vândută generaţie din seria de vârf Galaxy S.
Oficialii Samsung se declară extrem de mulţumiţi de această performanţă, afirmând că acest succes arată că faimosul producător de telefoane a depăşit perioada de incertitudine. Acesta este o veste bună, fără nici o îndoială, însă probabil că Samsung nu ar trebui să desfacă şampania chiar acum deoarece şi Galaxy S4 a fost însoţit de un entuziasm similar, însă cererea s-a micşorat după circa jumătate de an într-un ritm mai rapid decât şi-ar fi dorit sud-coreenii.