Cu 22 teste de zbor desfăşurate cu succes de-a lungul a şase luni, un nou tip de aripă numit Adaptive Compliant Trailing Edge (ACTE) ar putea echipa următoarea generaţie de avioane pentru pasageri, oferind silenţioziate şi economii importante de combustibil.
Creat de NASA, noul model de aripă înlocuieşte flaps-urile rigide o alternativă mobilă realizată din material compozit. Mai uşoare decât suprafeţele de zbor convenţionale, noile aripi reduc zgomotul perceput în timpul zborului şi promit economii de combustibil în valoare de milioane de dolari anual.
În funcţie de încărcare, altitudine şi manevra desfăşurată, forma aripilor poate fi ajustată dinamic pentru a obţine o curbură între -2° şi 30°, generând portanţă optimă cu turbulenţe minime şi rezistenţă la înaintare.
˝Finalizarea acestei campanii de teste de zbor constituie un mare pas înainte pentru proiectul ERA (Environmentally Responsible Aviation)˝. Potrivit lui Fay Collier, managerul proiectului ERA, aceasta a fost prima dintre cele opt demonstraţii la scară largă vizând tehnologii menită să reducă impactul aviaţiei asupra mediului înconjurător. Rezultatele obţinute cu prototipul ACTE urmează să fie integrate cu alte studii de design viitoare desfăşurate de NASA prin intermediul Langley Research Center.